عوامل موثر بر قيمت دستگاه حضور و غياب چيست؟

فروش بدون ‌واسطه، تجهيزات حضور و غياب، كنترل تردد و بازرسي

عوامل موثر بر قيمت دستگاه حضور و غياب چيست؟

۴۹ بازديد

بسياري از صاحبان مشاغل در شركت‌هاي بزرگ، سازمان‌ها و ادارات‌، تمايل دارند روابط پيچيده سازماني را ساده‌تر كنند تا از اين طريق بتوانند روابط تجاري‌ شركت خود را بهبود بخشند. در اين راستا، استفاده از تكنولوژي‌هاي نه چندان پيچيده مي‌تواند به ياري آن‌ها بيايد. از جمله اين تكنولوژي‌هاي نوين، ابزارهايي براي كنترل حضور و غياب و ورود و خروج كاركنان به سازمان مورد نظر است، اما چالش اساسي‌تر شايد انتخاب دستگاه مورد نظر و قيمت دستگاه حضور و غياب باشد كه هر مديري با آن مواجه است، در ادامه به بررسي انواع دستگاه حضور و غياب و عوامل موثر بر قيمت يك دستگاه حضور و غياب پرداخته ايم، لطفا با ما همراه باشيد.

عوامل موثر بر قيمت دستگاه حضور و غياب

قيمت يك دستگاه حضور و غياب به چند عامل بستگي دارد. هر يك از اين عوامل مي‌توانند هزينه‌هاي متفاوتي را براي مديران سازمان‌ها به دنبال داشته باشند.

يكي از عوامل موثر بر هزينه دستگاه حضور و غياب نوع دستگاه است. دستگاه‌هاي حضور و غياب، انواع مختلفي دارند كه مديران مي‌توانند با توجه به تعداد پرسنل، ميزان اهميت امنيت در سازمان تحت امر، و بودجه‌اي كه در اختيار دارند مناسب‌ترين آن‌ها را انتخاب كنند.

تاثير قيمت با توجه به نوع دستگاه حضور و غياب

دستگاه‌هاي حضور و غياب، انواع مختلف و به تبع آن قيمت‌هاي متفاوتي دارند. براي نمونه مي‌توان از دستگاه حضور و غياب كارتي، رمزي، انگشتي و تشخيص چهره نام برد كه هر كدام كارايي و قيمت متفاوت دارند. در ادامه به معرفي هر يك از انواع دستگاه‌ها و بررسي قيمت دستگاه هاي حضور و غياب مختلف مي‌پردازيم.

دستگاه حضور و غياب كارتي

در اين نوع از دستگاه به هر كدام از پرسنل اداره و يا سازمان، كارتي تعلق مي‌گيرد كه كارمندان موظف هستند با اين كارت ، لحظه ورود و خروج خود را با نزديك كردن كارت به دستگاه ثبت نمايند. دستگاه، هويت آن‌ها را تشخيص داده و زمان دقيق ورود و خروجشان را ثبت مي‌كند. اين نوع دستگاه‌ها از لحاظ قيمت در دسته ارزان قيمت ترين دستگاه هاي حضور و غياب قرار دارند كه با توجه به نوع و مدل دستگاه قيمت آنها متفاوت است.

دستگاه حضور و غياب با رمز عبور

در اين نمونه، به هر يك از پرسنل، رمزي مخصوص داده مي‌شود كه كارمندان، هنگام ورود و خروج، رمز خاص خود را با استفاده از صفحه كليد دستگاه ثبت مي‌كنند. اين نوع دستگاه‌ها كه از قديم در شركت‌ها ديده مي‌شد در دسته دستگاه‌هاي حضور و غياب ارزان قيمت قرار مي‌گيرند.

دستگاه حضور و غياب اثر انگشتي

در اين نمونه از دستگاه حضور و غياب، آثار انگشت از پيش تعيين شده افراد، ملاك ورود و خروج به سازمان است. به طوري ‌كه فرد در بدو ورود و يا هنگام خروج از سازمان، انگشت خود را در محل مخصوص آن قرار مي‌دهد و دستگاه با سنسورهايي كه در ساخت آن به كار رفته است اثر انگشت اين فرد را با اثر انگشت‌هاي از پيش ذخيره شده در سيستم، مقايسه مي‌كند و زمان دقيق ورود و خروج فرد مورد نظر را ثبت مي‌كند. اين نوع دستگاه‌هاي حضور و غياب يكي از متداول‌ترين مدل‌ها براي استفاده است و در دسته دستگاه‌هاي با قيمت متوسط قرار داده مي‌شود.

دستگاه حضور و غياب تشخيص چهره

در ساخت اين نمونه، دوربين مخصوصي به كار رفته كه مي‌تواند تصوير چهره فردي كه مقابل آن قرار مي‌گيرد را با تصاويري كه در سيستم، ذخيره شده مقايسه كند و ورود و خروج آن كارمند با دقت ثبت شود. اين دستگاه بيشترين استفاده را در شركت‌ها دارا است و با توجه به مسئله كرونا از بهترين آنها به حساب مي‌آيد. قيمت اين دستگاه در رده متوسط قيمت و گران ‌قيمت دسته بندي مي‌شود.

همان‌طور كه گفته شد بسته به نوع دستگاه حضور و غياب، قيمت آن نيز متفاوت است. براي نمونه دستگاه‌هاي حضور و غياب كارتي از ارزان‌ترين اين محصول و دستگاه‌هاي تشخيص چهره از گران‌ترين اين دستگاه‌ها به شمار مي‌روند.

ظرفيت ثبت كاربر در دستگاه حضور و غياب

دومين عامل موثر بر هزينه دستگاه حضور و غياب، ظرفيتي است كه اين سيستم براي ثبت و ذخيره تعداد كارمندان دارد. مسلما يك سازمان كوچك كه تعداد كارمند كمتري نيز دارد هزينه كمتري هم براي خريد دستگاه حضور و غياب صرف خواهد نمود. يك سازمان، نمي‌تواند دستگاهي را خريداري نمايد كه ورود و خروج تمامي كاركنانش را ثبت نمي‌كند و يا به عبارتي ميزان حافظه و ذخيره كمتري نسبت به تعداد كاركنانش دارد.

ظرفيت ذخيره اطلاعات تردد كارمندان

سومين عامل موثر بر تعرفه دستگاه حضور و غياب، ظرفيت اطلاعات تردد كارمندان است. اين دستگاه‌ها ظرفيت ذخيره متفاوتي دارند. يعني دستگاه، براي ثبت ورود و خروج كاركنانش بايد حافظه كافي داشته باشد. چنانچه عبور و مرور در سازماني زياد باشد و دستگاه، حافظه كافي براي ذخيره كردن اين ميزان از تردد را نداشته باشد مناسب نيست و خريد دستگاهي با حافظه بالاتر مسلما هزينه بيشتري نيز خواهد داشت.

گارانتي و خدمات پس از فروش دستگاه حضور و غياب

پنجمين عامل موثر بر قيمت يك دستگاه حضور و غياب، گارانتي و خدمات پس از فروش آن است. عاملي كه مي‌توان گفت در خريداري يك محصول، بسيار اهميت دارد. اين عامل به خريدار اطمينان مي‌دهد كه در صورت بروز هر گونه مشكل يا خرابي سيستم، شركت پشتيبان، زيان‌هاي وارده را جبران مي‌نمايد و يا به حداقل مي‌رساند.

نرم افزار همراه دستگاه حضور و غياب

چهارمين عامل موثر بر تعرفه دستگاه حضور و غياب، نرم افزاري است كه به همراه آن ارايه مي‌گردد. تمامي دستگاه‌هاي حضور و غياب با يك نرم افزار، همراه هستند اما تمامي اين نرم افزارها مانند هم نيستند؛ بعضي قابليت ثبت و ضبط بهتري دارند و بعضي اين امكان را ندارند بنابراين قيمت‌ آن‌ها متفاوت است.

ماژول‌هاي موجود براي دستگاه حضور و غياب

ماژول‌هاي موجود دستگاه حضور و غياب نيز از عوامل موثر بر قيمت آن است. براي نمونه ماژول بي سيم، اكسس كنترل، دوربين داخلي، صفحه لمسي و ...كه طبيعتا بسته به دارا بودن اين امكانات، هزينه دستگاه حضور و غياب، افزايش مي‌يابد.

برند دستگاه حضور و غياب

برند دستگاه حضور و غياب نيز از عوامل موثر بر قيمت اين دستگاه‌ها است. البته عده‌اي از افراد معتقدند عامل برند، قوي‌ترين و مهم‌ترين عامل در خريد يك دستگاه حضور و غياب است و  يك برند خوش‌نام و معروف، ضريب اطمينان بالاتر و به تبع آن هزينه بيشتري هم دارد.

از جمله برندهايي كه از دستگاه حضور و غياب در ايران وجود دارد عبارتند از: اطلس، سوپريما، زد كي تي اكو، دستگاه پردازش غدير و...

يكي از اين برندهاي معروف دستگاه حضور و غياب، برند زد كي تي اكو است كه در بازارهاي ايران وجود دارد. كمپاني اين دستگاه در چين قرار دارد. اين شركت به طور رسمي در سال 2007 تاسيس شد و در حال حاضر از شركت‌هاي معتبر در اين زمينه است.

از برند زد كي تي اكو در ايران انواع مختلف با اثر انگشت و كلمه عبور و كارت و تشخيص چهره با انواع قيمت و كاركرد وجود دارد كه بسته به نوع سازمان، ميزان اهميت امنيت و بودجه‌اي كه در اختيار داريد مي‌توانيد مناسب‌ترين آن را انتخاب كنيد.

منبع: /https://tigerteco.com/attend

tigerteco8589
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.